Seneste generalforsamling

2024-08-22 THK Ordinær generalforsamling

Tårnby Håndbold Klub

Medlem af DanskHåndbold Øst

Under Dansk Håndbold Forbund & Danmarks Idrætsforbund

I henhold til Tårnby Håndbold Klubs vedtægter § 5, stk. 3 & 4, indkalder bestyrelsen hermed til ordinær generalforsamling.

Generalforsamlingen finder sted:

Torsdag d. 22. august 2024 kl. 19:00 i Travbane Hallens Cafeteria

Venligst tilmeld via Holdsport.


Dagsorden:


1. Valg af dirigent

    Erik Jacobsen konstaterer, at generalforsamlingen er indkaldt korrekt.


    2. Formandens beretning, samt fremlæggelse af protokol.

    Kære THK’ere

    Sæsonen har budt på mange gode, tætte og spændende kampe for alle klubbens hold og vi håber at se endnu flere forældre og familiemedlemmer til kampene. Igen i år skal vi afvikle Amager Cup, men i en mindre udgave end tidligere år, det har været nødvendigt, at nedskalerer, da det er en stor belastning på de mange frivillige vi som klub skal finde til hallerne. Tak til alle de frivillige - uden jer var der ingen Amager Cup.

    Det er mit femte år som formand for klubben og vi har haft en del stabile år uden større udskiftninger, men inden den netop overståede sæson, måtte vi sige farvel og tak til Kristian og Katrine - tusind tak for jeres store indsats for klubben. Vi i bestyrelsen kunne så byde velkommen til Sofie og Katja, begge er faldet godt ind i bestyrelsen og har påtaget sig nye opgaver. Et tydeligt mål for mig var at gøre Tårnby Hk til en klub der rummer mangfoldigt og bredt - håndbold skal være for alle og det flugter godt med resten af bestyrelsen ambitioner for klubben.

    Vi har i den fem år jeg har været formand oplevet en stigning i vores medlemstal på hele 40% det skyldes ikke mindst at Trille Trolle der er oppe på omkring 100 medlemmer.

    Der er dog fremgang i medlemstallet i de fleste af klubbens trupper og det har resulteret i, at vi i bestyrelsen har måtte indføre venteliste og et medlemsstop. Dette er desværre nødvendigt, da vi ikke har kapaciteten til at rumme de mange børn der gerne vil spille. Det er en falliterklæring og skærer bestyrelsen og mig i hjertet. Vi burde aldrig afvise et barn, der ønsker at være en del af en forening og vores sport. Det er nødvendigt med et samarbejde med flere foreninger i Tårnby/Kastrup, politikkerne skal råbes op. Flere klubber har brug for mere banetid/haltid og det sker kun hvis vi får faciliteterne til det.

    Vi vil fortsat arbejde på at få mere haltid i nærliggende haller, så vi har muligheden for at tilbyde endnu flere børn og unge muligheden for at spille håndbold. Der skal lægges pres på de kommunale politikere, så de kan se, at der er et stort behov for en ekstra hal.

    Vores seniorafdeling har også fremgang og spillede alle en rigtig flot sæson. Serie 4 holdet vandt slutspillet og rykker i serie 3. Serie 2 holdet vandt deres række og rykker op i serie 1.

    Senior og ungdommen er i denne sæson blevet ført tættere sammen og der har været mange af vores unge og børn oppe og se og heppe på senior. Senior har også været ansvarlige for et par åbne træninger for ungdommen og er synlige ved både Amager Cup og Nytårs Cup.

    Som afslutning vil jeg gerne på vegne af bestyrelsen takke alle medlemmer og deres familier for jeres engagement i klubben.


    3. Fremlæggelse af revideret regnskab.
    Regnskabet er delt ud til de fremmødte. Lars fortæller om et lille underskud, derfor kontingent forøgelse på 10%,

      Automaten i forhallen er købt og ikke lejet. Stævner og materialer er steget og nu sikre vi os fremadrettet.

      Nyt tøj til mange af trupperne er en dyr post – flere hold trængte til nyt spillertøj og vi forventede at vi skulle skifte over flere år, det er så blevet på kun 2 år, at ca. 80% af alle hold har fået nyt tøj.

      Conrad spørger ind til, om det ville påvirke, at en trup evt. ikke må rykke en højere og dyrere række. Stefan og Lars: Nej det er der penge til.

      Regnskabet er godkendt.


      4. Bestyrelsens stiller forslag om en tilføjelse til vores vedtægter, som omhandler udelukkelse og eksklusion.
      Se bilag 1.
      Stefan fortæller om en episode hvor en tidligere spiller i senioralderen har ønsket at komme retur til klubben.

        Derfor ønskes det, at der er klarer regler, om hvordan vi og bestyrelsen håndtere dette.

        Der stemmes for dette forslag.


        5. Bestyrelsen stiller forslag om ændring af titler:

          Formand ændres til Klubansvarlig

          Næstformand ændres til Vice klubansvarlig

          Ungdomsformand ændres til Ungdomsansvarlig

          Vi vælger at følge tiden og disse titler

          16 for og 2 vælger ikke at stemme.


          6. Behandling af indkomne forslag:
          Forslag til generalforsamlingen sendes til formanden mindst 8 dage før afholdelse af generalforsamlingen:

            Stefan Harding Brixstein
            Frøstjernestræde 13
            2640 Hedehusene

            Mail: formand@taarnbyhk.dk

            Mobil: 2221 5905

            a. Frivillige til klub events (Ditte)

              Opgaverne skal ligge i HoldSport i god tid.

              Ungdommen i cafeen? Kan de tjene lidt penge? Bjarne mener ikke ungdommen vil være interesseret i at står i cafeen.

              Lars indskyder, at det vil være dyr opgave.

              SoMe vil det næste år have fokus på de frivillige, vise hvor nemt det er at hjælpe.

              Fra Troels: Bør man skrue lidt ned for de opgaver som kræver mange frivillige? F.eks. Pokemon – Tårnby Kommune har efterspurgt dette samarbejde og derfor blev der ønsket at forsætte med dette event.

              Der ønskes et velkomstbrev der kan udleveres til forældre.

              7. Fastsættelse af kontingent for sæsonen 2024/2025 (vedtægter § 3, stk. 3)

                Bestyrelsen foreslår kontingent forhøjelse 10% på alle hold, undtagen U15+U17+U19 da de sidst fik en forhøjelse.

                Forslaget vedtages med fuld opbakning.


                8. Valg af bestyrelse:

                a. Formand (ulige år): Stefan Harding Brixstein - ikke på valg

                b. Næstformand (lige år): Tania Moesby Manniche - ikke villig til genvalg som Næstformand, men ønsker at fortsætte som menigt medlem.
                Bestyrelsen foreslår Mikkel Batz ungdomsansvarlig som næstformand.

                c. Kasser (lige år): Louise Øssursson – ikke villig til genvalg som Kasser, men ønsker at fortsætte som menigt medlem.
                Bestyrelsen foreslår Sofie Wielandt som ny kasser.
                Vedtaget. Der klappes.

                d. Sekretær (ulige år): Pernille Tribini - ikke på valg

                e. Ungdomsansvarlig til 13 år (ulige år): Mikkel Batz – ikke på valg

                f. Valg af op til 5 bestyrelsesmedlemmer (valg hvert år):

                I. Menigt medlem: Erik Jakobsen – ikke villig til genvalg

                II. Menigt medlem: Alexandra Birkenfeldt Zeballos – ikke villig til genvalg

                III Menigt medlem: Lars Jørgensen – villig til genvalg - Genvalgt

                IV. Menigt medlem: Lene Volder – villig til genvalg - Genvalgt

                V. Menigt medlem: Bjarne Bruun-Jensen – vides ikke - Genvalgt

                VI. Menigt medlem: Katja Olsson – villig til genvalg - Genvalgt

                VII. Menigt medlem: Tania Moesby Manniche – villig til genvalg - Genvalgt

                VIII. Menigt medlem: Louise Øssursson – villig til genvalg - Genvalgt

                IX. Mikkel Sabroe stille gerne op til bestyrelsen. Valgt.

                X. Jette Bekker stille gerne op til bestyrelsen. Valgt.


                  g. Valg af 2 suppleanter (valg hvert år):

                  I 1. suppleant: Ledig

                  II 2. suppleant: Ledig

                  9. Valg af revisor (ulige år): Torben Madsen – ikke på valg.

                  10. Valg af revisor (lige år): Jimmi Henriksen – villig til genvalg – Genvalgt.

                  11. Valg af revisorsuppleant (ulige år): Tenna Rasmussen – ikke på valg.

                  12. Evt.

                    Mussemor – hvis begge forældre er frivillige og skal med til et stævne, hvad gør man? Input til bestyrelsen.

                    Mødet afsluttes.


                    Bilag 1: Vedtægts tilføjelse - Udelukkelse og eksklusion

                    Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), hvis medlemmet i gentagne tilfælde gør sig ufordelagtigt bemærket, eller hvis medlemmet i et enkelt tilfælde gør sig særligt ufordelagtigt bemærket.

                    Stk. 1. medlemmet handler til skade for foreningen.

                    Stk. 2. medlemmet udviser upassende adfærd i/og udenfor klubben.

                    Stk. 3. medlemmet ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.

                    Ved udelukkelse skal medlemmet have mulighed for at blive hørt, inden bestyrelsen træffer beslutning, som skal ske på det førstkommende bestyrelsesmøde. Bestyrelsen har beføjelse til midlertidigt at udelukke et medlem og træffer beslutning ved ¾ flertal. Medlemmet har ikke krav på at få sin sag forelagt for generalforsamlingen.

                    Ved eksklusion har bestyrelsen ligeledes bemyndigelse til at træffe beslutning. Ekskluderede medlemmer har ret til at få deres eksklusion drøftet på førstkommende generalforsamling, hvor deltagerne kan forholde sig til beslutningen. Beslutningen om eksklusion på generalforsamlingen kræver samme majoritet som ændring af foreningens vedtægter. Hvis generalforsamlingen er uenig i bestyrelsens beslutning, kan det ekskluderede medlem blive genindskrevet som medlem af foreningen.

                    Bestyrelsens afgørelse om eksklusion er bindende, medmindre andet besluttes, selvom den kræves forelagt på førstkommende generalforsamling.

                    Såfremt et ekskluderet medlem senere anmoder om medlemskab i foreningen, vil bestyrelsen træffe beslutning herom.